fbpx

«Ο Γιατρός Βλάπτει Σοβαρά την Υγεία»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«Ο Γιατρός Βλάπτει Σοβαρά την Υγεία»

(Knock)  

  • Είδος: Κομεντί
  • Σκηνοθεσία: Λορέν Λεβί
  • Με τους: Ομάρ Σι, Αλέξ Λουτζ, Ανά Ζιραρντό
  • Διάρκεια: 90’
  • Διανομή: Seven Films

Ριμέικ της παλιάς ταινίας του Γάλλου Γκι Λεφράνκ, χρονολογίας 1951, με πρωταγωνιστή, τότε, τον θεατρικό ηθοποιό Λουί Ζουβέ. Ο θεατρικός ρόλος του Δόκτορος Knock (Κνοκ), σφράγισε χαρακτήρα στον Γάλλο ηθοποιό Ζουβέ, που τον ακολούθησε έως το τέλος της ζωής του, ας πούμε, σαν τον «Θύμιο» του δικού μας Κώστα Χατζηχρήστου. Ο Ζουβέ τον χαρακτήρα τού πανέξυπνου γιατρού Κνοκ τον καθιέρωσε αρχικά στο γαλλικό θέατρο, περί το 1923, ρόλος γραμμένος από τον διάσημο ποιητή και συγγραφέα Ζιλ Ρομέν (ιδρυτής και κυριότερος εκπρόσωπος του «ουνανιμιστικού» κινήματος, δεκαέξι φορές προτάθηκε για Νόμπελ Λογοτεχνίας) και έπειτα πέρασε στην μεγάλη οθόνη. Την σύγχρονη μεταφορά του εμβληματικού Γάλλου επαρχιακού γιατρού ανέλαβε η σεναριογράφος, σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηματογράφου Λορέν Λεβί. Τον λευκό γιατρό Κνοκ – Λουί Ζουβέ, αντικαθιστά ο πληθωρικός και ωραίος μαύρος ηθοποιός Ομάρ Σι («Άθικτοι», «Τζουράσικ Παρκ», «X-Men»).

Η ταινία ξεκινάει στην Μασσαλία του 1955 με τον μικροαπατεώνα Κνοκ (Ομάρ Σι, καλός) να είναι μπλεγμένος άγρια και με ημερομηνία λήξης από ένα τζογαδορίστικο χρέος, που εάν δεν το καταβάλει σε εικοσιτέσσερις ώρες θα του κοστίσει την ζωή. Κάπατσος και ευγενικός όπως είναι πείθει τον καπετάνιο επιβατηγού πλοίου να τον πάρει μαζί του ως γιατρό στο εξάμηνο ταξίδι στην Ινδία για να σωθεί από τους διώκτες του. Παντελώς άσχετος από την επιστήμη της ιατρικής διαβάζει συνεχώς τόμους επί τόμων στο πλοίο, εξυπηρετεί μικροσυμβάντα και αρχίζει να φτιάχνει αλοιφές και μαντζούνια για να θεραπεύσει πλούσιες τρελοαμερικάνες που τσουρουφλίζονται από την συνεχή έκθεση τους στο ήλιο. Η επιτυχία του κομπογιαννίτη γιατρού στα παρασκευάσματα είναι μεγαλειώδης και οι τιμές που τα πουλάει αστρονομικές. Ο Κνοκ φτιάχνει μια καλή χρηματική μπάζα για να σπουδάσει πέντε χρόνια στην Ιατρική Σχολή της Μασσαλίας, διαβλέποντας, πως η συγκεκριμένη επιστήμη έχει πολύ «ψωμί», καθώς όλοι ενδιαφέρονται για την υγεία τους και ουδείς διστάζει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, αρκεί να γίνει ή να είναι καλά. Με το πέρας των ιατρικών του σπουδών του και πτυχίο με την βούλα, μεταφέρεται ως τοπικός γιατρός σε ένα πλούσιο χωριό των γαλλικών Άλπεων με υψηλό βιοτικό επίπεδο. Το Σεν Μορίς γίνεται ο οικονομικός παράδεισος του γιατρού Κνοκ, αφού ο ηλικιωμένος, προκάτοχός του, ο Δρ Παρπαλέ (Νικολά Μαριέ, καλός) διένυσε μακρόχρονη θητεία στο αλπικό χωριό, διατηρώντας τους ασθενείς του υγιέστατους, καθώς κανείς δεν έπασχε από καμία νόσο, παρά από ελάχιστα αρθριτικά, κι αυτά στους ηλικιωμένους κατοίκους. Ο Κνοκ, όμως, είδε απέραντες προοπτικές σε αυτό χωριό. Βάζει στο κόλπο τον φαρμακοποιό και την γυναίκα του, που επί προηγούμενου γιατρού Παρπαλέ ,το γεμάτο αράχνες και σκόνη φαρμακείο είχε στοιχειώσει από πελατεία και ευθύς αρχίζει να μοιράζει ασθένειες σε πλούσιους και φτωχούς, γεμίζοντας χρήμα και δόξα. Αυτά τα δυο παράξενα φαινόμενα, μαζί με τον ίδιο, καταφερτζή Κνοκ μπήκαν στο στόχαστρο του λαμόγιου ιερέα, που ολοένα έβλεπε το ποίμνιο του να εξαφανίζεται με κατεύθυνση το ιατρείο του Κνοκ, αλλά και οι οβολοί των πιστών να μειώνονται αισθητά. Ο ωραίος και αυστηρός γιατρός, που η μπίζνα του τρέχει με χίλια, γίνεται μήλο της έριδος από τις θεότρελες νυμφομανείς του χωριού, αλλά και υποκείμενο σεβασμού από τους προύχοντες του τόπου. Αποτρέπει κάθε είδους σεξουαλική επαφή με τις πωρωμένες κυρίες και ερωτεύεται σφόδρα την όμορφη Αντέλ (Ανά Ζιραρντό, καλή), την παρατρεχάμενη μιας εύπορης τσιφλικού, η οποία Αντέλ πάσχει από φυματίωση. Με δικά του έξοδα, ο ερωτευμένος γιατρός, την στέλνει σε ακριβό σανατόριο για να θεραπευτεί και όσο η νεαρή κουράρεται το παράνομο παρελθόν του Κνοκ έρχεται στο Σεν Μορίς για να συναντήσει τον επιχειρηματία γιατρό. Καλοφτιαγμένη γαλλική κομεντί με το γέλιο της, το δραματικό στοιχείο της από την  Λορέν Λεβί, που όλη η ταινία είναι κρεμασμένη πάνω στον καλό Ομάρ Σι, ο οποίος τα καταφέρνει περίφημα. Οι όποιες προεκτάσεις του θέματος, όπως: όλοι έχουμε δικαίωμα στην υγεία και στην αρρώστια, επιστήμη και θρησκεία, διαβαίνουν γρήγορα και επιδερμικά τα καταπράσινα τοπία των Άλπεων, παραμένοντας ευχάριστα στον γραφικό, σιδηροδρομικό σταθμό του χωριού. Ό,τι πρέπει για θερινό σινεμά.