fbpx

«Ουρανοξύστης»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«Ουρανοξύστης»

(Skyscraper)

 

  • Είδος: Δράση, περιπέτεια (και σε 3D)
  • Σκηνοθεσία: Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ
  • Με τους: Ντουέιν Τζόνσον, Νιβ Κάμπελ, Τσιν Χαν, Πάμπλο Σρέιμπερ
  • Διάρκεια: 102’
  • Διανομή: UIP

Θέαμα. Χιλιοειδωμένο αλλά καλοφτιαγμένο θέαμα με κεντρικό πρόσωπο στον καταστροφικό και αιματηρό κύκλο της δράσης τον τριστεράστιο Ντουέιν Τζόνσον. Φουτουριστικός ουρανοξύστης 225 ορόφων (ποιος ημίτρελος θα έμενε σε τέτοιου είδους οικοδομή, πείτε μου!), πραγματικό γλυπτό, έσω έξω, καρφωμένο στη γη με ένα ολοστρόγγυλο μαργαριτάρι να ξύνει τον ουρανό. Φτιαγμένος με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε δομικά υλικά και ό,τι πιο εξτρίμ κυκλοφορεί στο σύμπαν της ψηφιακής ασφάλειας. Ένα τεχνολογικό θαύμα αρχιτεκτονικής, διαθέτοντας, μάλιστα, ενσωματωμένο, μικρό παράδεισο με πλούσια χλωρίδα και 30μετρο, φαντασμαγορικό καταρράκτη για το οικολογικό του θέματος. Η ματαιοδοξία των κροίσων υλοποιημένη σε κατασκευαστικά τερατουργήματα δεσπόζει σαν καβλιτζέκι σε πυκνοκατηκημένη ασιατική μεγαλούπολη, ξεχωρίζοντας από όλα τα υπόλοιπα κτήρια όχι μόνο της τοπικής κοινωνίας, αλλά όλου του πλανήτη, κρώζοντας γελοία και φαραωνικά το μεταπολεμικό μότο του άκρατου καπιταλιστικού ιδεώδους: «Bigger than life». Και τούτη η αρχιτεκτονική, φαλλική υπερπαραγωγή – για να ξεκινήσει η ταινία –  μπαίνει στο μάτι διεθνούς ομάδας σκληροτράχηλων μισθοφόρων, που εργάζονται σε επικίνδυνους μαφιόζους.  Φλαμπέ, κινηματογραφικό μεζεδάκι πασίγνωστης γεύσης, που όπως αναφέραμε είναι μια από τα ίδια του είδους των disaster films πασπαλισμένο με πλούσια, ακραία έως υπερβολική δράση. Η μόνη διαφορά είναι, ότι ο ήρωας, το παλικαρόπουλο που κάνει ζάφτι τους καταστροφείς, εν μέσω φλογών και κατάρρευσης, είναι σακάτης, καθώς το αριστερό του πόδι έχει ακρωτηριαστεί σε προ δεκαετίας αποτυχημένη αποστολή διάσωσης ομήρων, όταν ακόμα ο λεβέντης μας ήταν σπουδαίος και τρανός φαντάρος ειδικών δυνάμεων του FBI. Αμ τι, όποιος και όποιος θα ήταν; Πάντως η δουλειά του Καλιφορνέζου σκηνοθέτη της «Οικογένειας Μίλερ», Ρόσον Μάρσαλ Θέρμπερ – ο οποίος φαίνεται ότι έχει πάρει εργολαβικά τον συμπαθή, Μαορί ηθοποιό Ντουέιν Τζόνσον (το αθλητικό του όνομα είναι «Ροκ», δεύτερη ταινία μαζί αμέσως μετά το «Κέντρο Ευφυΐας») είναι ένα εξ΄ ίσου κεραμικό γλυπτό με υλικά από τον «Πύργο της Κολάσεως», του «Πολύ Σκληρού Για Να Πεθάνει» και των «Επικίνδυνων Αποστολών Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, IV, V…». Ο δε μονόπους ήρως της δράσης μοιάζει να είναι το πρωτότοκο τέκνο του Καλ Ελ, κατά κόσμο Σούπερμαν. Παίρνω το ασανσέρ και κατεβαίνω στο ισόγειο για να βρω παγωτό χωνάκι φράουλα… έσκασα από την ζέστη!    

Ο έμπειρος στρατιωτικός Γουίλ Σόγιερ (Ντουέιν Τζόνσον – συνεπής σε αυτό που υπηρετεί) χάνει το πόδι του έπειτα από, τραγικής εξέλιξης, διάσωσης ομήρων. Δέκα έτη μετά με προσθετικό κάτω άκρο, αποσυρμένος από την ενεργό δράση, νυμφευμένος την στρατιωτική γιατρό-χειρουργό που τον έσωσε, Σάρα (Νιβ Κάμπελ – φιγούρα ακολουθιας), αλλά και πατέρα ενός σετ διδύμων (αγοριού κοριτσιού), πραγματεύεται πιστοποιήσεις υψηλής ασφάλειας κτιρίων. Η μεγάλη δουλειά ήρθε στην εταιρείας του από τον βετεράνο, συμπολεμιστή και φίλο του (Πάμπλο Σρέιμπερ – μια χαρά) και είναι η ασφάλεια του ψηλότερου ουρανοξύστη στον κόσμο, του Χονγκ-Κονγκονέζικου «Μαργαριταριού» με το όνομα, ο οποίος ανήκει στον ζάμπλουτο Ασιάτη επιχειρηματία Ζάο Λονγκ Τζι (Τσιν Χαν – καλούλης). Ένας αρχιτεκτονικός άθλος 225 ορόφων, αλλά και ένα τεχνολογικό επίτευγμα που πρέπει να εγκριθεί στα επίπεδα της ασφάλειας από τον Σόγιερ. Ο Ζάο προσλαμβάνει τον Αμερικανό και ενώ φιλοξενεί την οικογένεια του στον ουρανοξύστη παραδίδει το τάμπελτ με το πρωτόκολλο και τους κωδικούς ασφαλείας του κτηρίου στον ίδιο για να έχει τον έλεγχο. Κλέβουν την τσάντα του Σόγιερ, που στόχος δεν είναι τα χρήματα αλλά οι κωδικοί. Το ταμπλετ όμως γλιτώνει από τους κλέφτες γιατί δεν ήταν στην τσάντα και εκεί αποκαλύπτεται ο φίλος του, που τον προδίδει και είναι με το μέρος των μισθοφόρων και την μαφία. Ο άδειος από ανθρώπους ουρανοξύστης (η μοναδική οικογένεια που διαμένει ως φιλοξενούμενη είναι οι Σόγιερς και ο Ζάο με το επιτελείο του στα γραφεία του τελευταίου ορόφου) πέφτει στα χέρια της ένοπλης συμμορίας, που θέλουν κάτι πολύτιμο από τον Ζάο. Δημιουργούν φωτιά σε κάποιο όροφο, περίπου στην μέση του ουρανοξύστη, μπλοκάρουν άπαντα τα συστήματα της αυτόματης πυρόσβεσης και αφήνουν το μένος της πύρινης απειλής να σκαρφαλώσει καταστροφικά προς τα πάνω, κάνοντας στάχτη την οικοδομή. Ο Γουίλ που βρίσκεται εκτός του «Μαργαριταριού», επιδιώκει να μπει στο φλεγόμενο κτήριο και να σώσει την οικογένεια του.