«Ξυπόλυτοι στο Παρίσι»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

 «Ξυπόλυτοι στο Παρίσι»

(Paris Pieds Nus)

  • Είδος: Ρομαντική κομεντί
  • Σκηνοθεσία: Ντομινίκ Αμπέλ και Φιόνα Γκόρντον
  • Με τους: Ντομινίκ Αμπέλ, Φιόνα Γκόρντον, Εμανουέλ Ριβά, Πιερ Ρισάρ
  • Διάρκεια: 83’
  • Διανομή: Μικρόκοσμος

Ρομαντικός σουρεαλισμός να μοιάζει με ερωτική, κόμικ ιστορία. Ταινία καταστάσεων με δυο ηθοποιούς άσους στην μιμική, που τόσος σουρεαλισμός και γκαγκς φρακάρουν το γέλιο στην στενή διασταύρωση του ρεαλισμού και της φαντασίας. Ρομαντικό με τόλμη μεν, πουσαρισμένο υπέρ το δέον δε και η τελευταία ταινία της Γαλλίδας ηθοποιού Εμανουέλ Ριβά (24 Φεβρουαρίου 1927 – 27 Ιανουαρίου 2017). Την παράσταση κλέβει το ασύλληπτο, σκηνοθετικό δίδυμο, εκ Βελγίου ορμώμενο, ο Ντομινίκ Αμπέλ και η Φιόνα Γκόρντον (πρωταγωνιστές της ταινίας), το οποίο είναι ζευγάρι και στην ζωή. Δυο ηθοποιοί που διαθέτουν χαρακτηριστικά πουλιών (υπερβολικά αδύνατοι σε πρόσωπο και σώμα, προτεταμένος θώρακας, ολίγον μυτόγκες και έντονα ζυγωματικά) είναι λες και έχουν ξεφύγει από ατραξιόν περιοδεύοντος τσίρκου. Αυτοί οι δυο ωραίοι τύποι επιδίδονται σε εξαιρετικού ύφους και τάξης κινησιολογία με παλαιομοδίτικα χορευτικά στυλ Τσάρλι Τσάπλιν και σόλο εμφάνιση κινητικής στυλ Ζάκ Τατί. Ευχάριστη ταινία, μια δροσερή, γκροτέσκα, πολύχρωμη πινελιά (εξαίσια η φωτογραφία της Κλερ Σιλντερίκ και του Ζαν Κριστόφ Λεφορεστιέρ) στην γενικότερη μουντίλα που επικρατεί, που εκτός της παρουσίας της Ριβά εμπλουτίζεται και με την ολιγόλεπτη εμφάνιση του αξέχαστου «Ξανθού», Πιέρ Ρισάρ.

Η βιβιοθηκονόμος Φιόνα (Φιόνα Γκόρντον – καλή) κάτοικος μικρής καναδικής πόλης, λαμβάνει γράμμα απελπισίας από την αγαπημένη, 93χρονη  θεία της Μάρτα (Εμανουέλ Ριβά – καλή), που ζει στο Παρίσι και ζητάει την βοήθεια της. Η πειθαρχημένη ζωή της Φιόνα κλονίζεται αισθητά, φτιάχνει σακίδιο (με την καναδική σημαία στην κορυφή του) και βγάζει εισιτήριο με το πρώτο αεροπλάνο για την γαλλική πρωτεύουσα. Η πρώην χορεύτρια βαριετέ, η θεία Μάρτα είναι εξαφανισμένη καθότι πάσχει από γεροντική άνοια και δεν θέλει να κλειστεί σε γηροκομείο, οπότε πήρε τους δρόμους για να παρευρεθεί στην κηδεία μιας συναδέλφου χορεύτριας. Η Φιόνα, κάνοντας βόλτες στο Παρίσι και στην προσπάθεια να φωτογραφηθεί με φόντο τον πύργο του Άιφελ, βουτάει στον Σικουάνα, χάνει το σακίδιο της με όλα τα υπάρχοντα της. Τα βρίσκει όμως ο άστεγος Ντομ (Ντομινίκ Αμπέλ – καλός) ο οποίος έπειτα από μια σειρά κωμικών καταστάσεων συναντά την Φιόνα και την ερωτεύεται κατακέφαλα. Η Φιόνα δεν τον θέλει στην αρχή και με αγχωμένη αποστολή την ανεύρεση της χαμένης θείας, ο Ντομ γίνεται το συμπαθητικό τσιμπούρι στην αναζήτησή της στην ταραχώδη, παριζιάνικη διαμονή της.