fbpx

«Μη Φέρνεις Λουλούδια»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Le Fidèle)

 

  • Είδος: Ερωτική περιπέτεια
  • Χώρα: Βέλγιο – Γαλλία ( 2017)         
  • Σκηνοθεσία: Μίκαελ Ρ. Ρόσκαμ
  • Με τους: Ματίας Σχούναρτς, Αντέλ Εξαρχόπουλος
  • Διάρκεια: 130’
  • Διανομή: Seven Films

Από την επιθετική και αποκαλυπτική «Μοσχαροκεφαλή» του 2011 στον δρόμο της εξιλέωσης με την «Συγκάλυψη» του 2014 και τώρα στο πυρωμένο στεφάνι του μεγάλου έρωτα με το «Μην Φέρνεις Λουλούδια» του 2017. Τρεις ταινίες για το νέο-noir στιλ του Φλαμανδού σκηνοθέτη Μίκαελ Ρόσκαμ που ψάχνει ακόμα την έξοδο για την προσωπική του κινηματογραφική αποκάλυψη με την μεγάλη ταινία που θα τον μετεωρίσει στον αιθέρα της επιτυχίας. Ο Μίκαελ Ρόσκαμ προσπαθεί καλά, αλλά η μαγική μπέρτα είναι ακόμα κρεμασμένη πίσω από την πόρτα και τον περιμένει. Από τον εξαιρετικό ηθοποιό της «Μοσχαροκεφαλής», τον  Ματίας Σχούναρτς, στον επίσης άφθαστο Τομ Χάρντι «Της Συγκάλυψης» και ξανά στον Ματίας Σχούναρτς στο «Μη Φέρνεις Λουλούδια». Βέλγιο, Αμερική και ξανά πίσω στο Βέλγιο για ανασυγκρότηση και πολύ καλά έκανε. Η ευρωπαϊκή έκφραση στον φακό του με τον θαυμασμό του στο αμερικανικό σινεμά χρειάζεται δουλίτσα, κι αυτή η δουλειά μπορεί άνετα να την συμμαζέψει στην πατρίδα του. Η υποψηφιότητα για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για την «Μοσχαροκεφαλή», πιθανώς να καθυστέρησε την ορμή του για το μεγάλο κινηματογραφικό του big bang. Ο 46χρονος Ρόσκαμ είναι δυνατός σκηνοθέτης, με φίνο στιλάκι, άποψη και πολλά σημαντικά σημεία στις ταινίες του. Η βιασύνη που τον συμπιέζει να κατακτήσει την καλή θέση στο αμφιθέατρο της 7ης Τέχνης είναι οφθαλμοφανής σε αυτή την ταινία, που όλα γίνονται ταχύτατα, γρήγορα, δίχως ο θεατής να αφομοιώσει την προ τρίλεπτου εξέλιξη της πλοκής. Μια βιάση, μια γρηγοράδα σαν τις εικονίτσες του view master πέφτουν τα θέματα στην τραγική, ιστορία αγάπης δυο νέων ανθρώπων που ερωτεύτηκαν παράφορα. Ένα ανελέητο τροχάδην της Αντέλ Εξαρχόπουλος και του Ματίας Σχούναρτς, ενός πολύ ωραίου, καυτού δίδυμου στον πυρήνα του πιο αντίξοου έρωτα με τα σκοτεινά μυστικά, που δυστυχώς αυτοαναφλέγεται από την σεναριακή συμπίεση. Η ταινία δεν έχει ανάσες πουθενά και μετά το πρώτο δεκαπεντάλεπτο τα γεγονότα αρχίζουν να πέφτουν βροχηδόν, ενώ οι φυσιολογικές χρονικές αποστάσεις τους είναι μήνες, έτη. Όλη η ατμόσφαιρα που κτίζει ο  Μίκαελ Ρόσκαμ, από ένα σημείο και έπειτα, συνθλίβεται κάτω από τα ερείπια του προβλέψιμου για να φτάσουμε στο θλιβερό συμπέρασμα του παρωχημένου μελό.

Όταν ο αντιπρόσωπος αυτοκινήτων Τζίνο, που τον αποκαλούν Τζίτζι, (Ματίας Σχούναρτς – καλός) συναντά τη οδηγό αυτοκινήτων αγώνων Μπενεντίκ, που την φωνάζουν Μπίμπι (Αντέλ Εξαρχόπουλος – καλή) ερωτεύονται με την πρώτη ματιά. Η όμορφη Μπίμπι εργάζεται, παράλληλα και στην οικογενειακή, τεχνική επιχείρηση. Ο γοητευτικός Τζίτζι, ενώ δείχνει φυσιολογικός, μαζί με τους παιδικούς του φίλους αποτελούν μια καλά οργανωμένη συμμορία που ληστεύουν αναίμακτα τράπεζες. Αυτή την δραστηριότητα την κρατάει μυστική από την αγαπημένη του. Μια στραβή σε μια ληστεία φέρνει τα πάνω κάτω και ο Τζίνο αποκαλύπτεται στην Μπίμπι, που εκείνη συνεχίζει να τον αγαπάει ακόμα κι όταν ο Τζίτζι βρίσκεται στην φυλακή. Η προσπάθεια τους για να σώσουν την αγάπη τους έρχεται σε συνεχόμενες συγκρούσεις με γεγονότα που θα ανατρέψουν καθολικά την ζωή τους.