fbpx

«Ληστεία στο Μουσείο»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Museo)

 

  • Είδος: Αστυνομικό
  • Παραγωγή: Μεξικό (2018)
  • Σκηνοθεσία: Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος
  • Με τους: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ, Λιν Ζιλμάρτιν
  • Διάρκεια: 128’
  • Διανομή: Spentzos Film
  • Διακρίσεις: Αργυρή Άρκτος Καλύτερου Σεναρίου 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου – Βραβείο Σκηνοθεσίας Της Πόλης Των Αθηνών 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας»

 

Σχεδόν 30χρονών ο Χουάν και ο Μπένχαμιν δεν λένε να φύγουν από τα σπίτια των γονιών τους και να τελειώσουν την κτηνιατρική σχολή. Αντιθέτως  είναι βολεμένοι στην άνετη γειτονία τους στο Mexico City, μια μεξικανική εκδοχή Αμερικάνικου προαστίου. Κατά την διάρκεια ενός σημαδιακού Χριστουγεννιάτικου ρεβεγιόν αποφασίζουν  ότι ήρθε η ώρα να ξεχωρίσουν διαπράττοντας την πιο διάσημη  ληστεία αρχαιοτήτων στην Μεξικανική ιστορία.

 Αφήνοντας για λίγο τα οικογενειακά παραδοσιακά δείπνα και εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη ασφάλειας λόγω Χριστουγέννων, εισβάλουν λαθραία στο εμβληματικό Εθνικό Ανθρωπολογικό μουσείο και αφαιρούν τα πιο πολύτιμα κομμάτια, μπλέκοντας σε μια περιπέτεια που θα αλλάξει για πάντα την ζωή τους. Η σπουδαιότητα και η σημασία της λείας τους ξεπερνάει τα όρια της αντίληψης των ερασιτεχνών ληστών και την επόμενη μέρα όταν θα είναι πλέον αργά θα συνειδητοποιήσουν το αντίκτυπο της πράξης τους. Ξεκινάνε ένα ταξίδι μέχρι το Ακαπούλκο για να ανακαλύψουν ότι κανείς δεν τολμά να αγοράσει τα κλεμμένα αντικείμενα.

 

Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα η ταινία περιγράφει μια διδακτική ιστορία με σαρκασμό, υπογραμμίζοντας το παλιό ρητό που λέει ότι δεν εκτιμάς αυτό που έχεις παρά μόνο όταν το χάσεις.

άν σταθώ και μετρήσω τις ταινίες της τελευταίας εικοσαετίας, που έχουν ως θέμα την ενηλικίωση θα καταγράψω πάνω από 100. Από αυτές να αξίζουν βαριά βαριά οι δέκα. Ε, από τις δέκα οι εννιά είναι πλήρως ενταγμένες στις παραβατικές συμπεριφορές. Ο έφηβος άνευ οράματος, ο έφηβος κενός ονείρων, που μεταπηδά στην ενηλικίωση και στον πρώτο έρωτα, κρατώντας ανά χείρας το διαβατήριο που γράφει: «τώρα η ζωή σου ανήκει», να διαπερνά τον τοξικό δίαυλο του εγκλήματος, των ναρκωτικών, του τζόγου, του εύκολου χρήματος, γενικά της μαλακίας του περιθωρίου για να καταλήξει στον θάνατο ή στην καλύτερη των περιπτώσεων σε κέντρα αποτοξίνωσης και αναμορφωτήρια με κατεστραμμένο μέλλον.