fbpx

Κάθε Μέρα, Μία Άλλη Μέρα

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

 «Κάθε Μέρα, Μία Aλλη Μέρα»     

(Every Day)

 

  • Είδος: Ερωτική νεανική – Επιστημονικής Φαντασίας
  • Σκηνοθεσία: Μάικλ Σάκσι
  • Με τους: Ανγκούρι Ράις, Μαρία Μπέλο, Ντέμπι Ράιαν, Κόλιν Φορντ, Τζάστις Σμιθ, Οουεν Τιγκ
  • Διάρκεια: 91’
  • Διανομή: Odeon

Υπάρχει ή, τέλος πάντων, υπήρχε ποτέ έφηβη ή έφηβος σε αυτή τη Γη, ηλικίας από 13 έως 17, άντε 18 χρόνων, που να ερωτεύτηκε σφόδρα και να έπεσε στα πατώματα, ανιχνεύοντας πρώτα την ψυχή, κι όχι την μούρη ή την κορμάρα ή το στυλ αυτού ή αυτής που φλερτάρει; Γιατί εάν υπάρχει, τότε λανθασμένη εφηβεία έζησα μαζί με μερικά δισεκατομμύρια ανθρώπων αυτού του πλανήτη. Όλη η ψυχολογία του έφηβου ανθρώπου στηρίζεται στις εικονικές προσλαμβάνουσες, κι όχι στην ψυχική διείσδυση και την συγκομιδή των αρετών και των προτερημάτων του ανθρώπου που γοητεύεται. Η εξωτερική εμφάνιση είναι η πρώτη εικόνα. Ακόμα και η όμορφη Εσμεράλδα ένιωσε αποστροφή κοιτάζοντας για πρώτη φορά τον καμπούρη, κωδωνοκρούστη Κουασιμόδο στην «Παναγία των Παρισίων» του Βίκτορος Ουγκό. Δεν έπεσε στην αγκαλιά του με την μια (ποτέ δεν έπεσε, άλλωστε), ούτε άρχισε τις γλύκες μαζί του. Πέρασε καιρός μέχρι να αντιληφθεί το μεγαλείο και την καλοσύνη της ψυχής του (τρελά καψούρης ήταν ο άμοιρος Κουάσι με την τσαχπίνα τσιγγάνα) και η Εσμεράλδα να αρχίσει να νοιώθει κάτι. Άρα, το έξω μας παίζει πολύ σοβαρό ρόλο ως προς την αποδοχή μας στο άλλο φύλλο, πόσο μάλιστα όταν ο άνθρωπος βιώνει τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα την περίοδο της εφηβείας του. Σε ένα πλήθος προτύπων, άσχετα εάν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, ο νέος, ακόμα και ο πιο μεγάλος σε ηλικία άνθρωπος, πολιορκείται ανελέητα από όλα τα είδη των τεχνών και του Τύπου, με σκοπό την μίμηση ή την σύγκριση. Απλό το ερώτημα: Μια ωραία, εφηβική ύπαρξη, ανεξαρτήτου φύλλου, με όλες τις χάρες της ομορφιάς και του Κάλλους, γεμάτη αυτοπεποίθηση και μπρίο είναι δυνατόν να γοητευτεί, στην συνέχεια να ερωτευτεί και να συνυπάρξει με έναν άλλον άνθρωπο γεμάτο μορφολογικά ελαττώματα; Μην αρχίσετε τις άγονες φιλοσοφικές τοποθετήσεις. Η απάντηση είναι μια και ξεκάθαρη. Όχι, Βέβαια! Ακόμα κι αν ο ελαττωματικός, μορφολογικά, άνθρωπος είναι ό,τι πιο καλοκάγαθο και ευγενικό πλάσμα ζει και αναπνέει στη οικουμένη. Αλλά για να το προχωρήσουμε και λίγο παραπέρα, οι αρχαίοι παππούδες μας έλεγαν, και συγκεκριμένα ο Αγησίλαος, πως «όποιος σφάλει στο σώμα σφάλει και στο μυαλό». Ελάχιστες, μικρές στον αριθμό, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, απλά για να επιβεβαιώνουν τον αρχικό κανόνα.

Η όμορφη και καλών επιδόσεων μαθήτρια, η έφηβη Ριάνον (Ανγκούρι Ράις, καλή) ερωτεύεται μια ψυχή με το όνομα, Έι (Α), η οποία παράξενη και αγνώστου προέλευσης ψυχή, καθημερινά τοποθετείται σε διαφορετικό ανθρώπινο σώμα (ώρα 11:45 αλλάζει κορμί), επιλεγμένο ηλικιακά (έφηβοι, αγόρια κορίτσια) για να ζήσει εμπειρίες ζωής, κυριεύοντας καθολικά, μάλιστα, την συνειδητότητα του ατόμου που κυριεύει. Σε κάποια μετάβαση του, ο Έι (Α), μπαίνει στο σώμα του ανέμελου έφηβου Τζάστιν (Τζάστις Σμιθ), ο οποίος είναι το boyfriend της Ριάνον. Ο Τζάστιν αλλάζει συμπεριφορά και από κλασσικός έφηβος που είναι γεμάτος τεστοστερόνη, σπαρίλα, ηλεκτρονικά, μπύρες με φίλους, ψιλοπαρτάκιας, για μια ημέρα γίνεται ο ιππότης με το άσπρο άλογο, προσφέροντας ένα ειδυλλιακό, πρωτόγνωρο, ρομαντικό απόγευμα στην Ριάνον. Η Ριάνον δαγκώνει την λαμαρίνα περισσότερο από πριν με τον Τζάντιν, αλλά δεν γνωρίζει, πως όλες αυτές τις ομορφιές και την αγάπη τις εξεδήλωσε η αερομεταφερόμενη ψυχή  Έι (Α), που ήταν στο σώμα του Τζάστιν. Εδώ η ψυχή ερωτεύτηκε την ομορφούλα μας. Την επόμενη ημέρα η ψυχή μεταφέρεται σε μια νεοφερμένη κοπέλα του σχολείου και ο ανυπεράσπιστος Τζάστιν  στην ρουτίνα της εφηβείας του. Η κοπέλα με την ψυχή Έι (Α) μέσα της εκδηλώνεται φιλικά στην Ριάνον, ή Ριάνον ψιλοκομπλάρει, αλλά η ψυχή, καθότι ερωτευμένη δεν το βάζει κάτω. Το επόμενο πρωί τσακώνει έναν θρησκόληπτο, ομοφυλόφιλο, έφηβο, μετά ένα παχύσαρκο, ολίγον τρομακτικό έφηβο, κι εκεί η Ριάνον αρχίζει να μαθαίνει την αλήθεια, καθώς την ενημερώνει από το κινητό, κάθε φορά που μεταφέρεται σε καινούργιο σώμα, ποιο ακριβώς είναι. Η ψυχή Έι (Α) και η έφηβη ερωτεύονται τρελά, ζώντας τον έρωτα τους από σώμα σε σώμα διαφόρων τύπων εφήβων (μαύρος, Ασιάτισσα με αυτοκτονικές τάσεις, βλαχαδερό, βουτυρομπεμπές, χοντροί, κοντοί ψηλοί και πάει λέγοντας), μέχρι που φτάνει η στιγμή να παρθεί η μεγάλη απόφαση, για το τι θα γίνει με την περίπτωση τους.

Το σενάριο είναι βασισμένο στο μπεστ σέλερ του  συγγραφέα Ντέιβιντ Λέβιθαν «Κάθε Μέρα Άλλος» (εκδόσεις Πατάκη), ο οποίος Λέβιθαν είναι ο συν-σεναριογράφος της πετυχημένης νεανικής κομεντί «Όταν ο Νικ Ερωτεύτηκε τη Νόρα». Την σκηνοθετική ευθύνη έχει ο  Μάικλ Σάκσι (καλός), του «Έρωτας από την Αρχή», με τον Τσάνιγκ Τέιτουμ και την Τζένιφερ Γκάρνερ, σχεδόν, ιδίου ύφους ταινία. Η 17χρονη Ανγκούρι Ράις, που την πρωτοείδαμε να υποδύεται την κόρη του Ράιαν Γκόσλινγκ στην ταινία «Nice Guys» και μετά στην ταινία της Σοφίας Κόπολα «Αποπλάνηση» είναι εξαιρετική στον ρόλο της Ριάνον, κρατάει πολύ ώριμα την ταινία επάνω της και δεν είναι σαχλοκούδουνο, εκτιμώντας, ότι η νεαρά θα έχει λαμπρή κινηματογραφική συνέχεια.

Η ιδέα, ως ιδέα συγγραφής βιβλίου και έπειτα μεταφοράς σε σενάριο, φαντάζει εν πρώτοις καλή, αλλά στο γέμισμα της είναι πάμπτωχη, έως άδεια, διαβάζοντας, μάλιστα, το κίνητρο του συγγραφέα που τον οδήγησε να γράψει το βιβλίο, ότι: «…τι σημαίνει πραγματικά να αγαπάς τον εσωτερικό κόσμο του άλλου, όταν δεν έχεις τον εξωτερικό παράγοντα;». Σκέψεις ενός ενήλικα ανθρώπου, που προφανώς θα είχε προβληματική εφηβεία μέσα στην απόρριψη. Ουδείς έφηβος σκέφτεται όπως ο εν λόγω συγγραφέας. Τέλος πάντων, εικάζω, πως η ταινία θα έχει ανταπόκριση στο εφηβικό κοινό και δη στο κοριτσίστικο.